Faceți căutări pe acest blog

marți, 16 iunie 2020

Tipuri de gume de șters

Scurt istoric

   Înainte de invenția radierei din cauciuc, se foloseau tablele de ceară pentru a șterge urmele de mină de creion sau tuș de pe hârtie. De asemenea se spune că se folosea miez de pâine pentru a șterge urmele de mină; e posibil, dar pâinea s-ar dezintegra rapid și ar fi destul de costisitor înlocuirea ei. În 1770,Edward Naime, un inginer englez, fabrică prima radieră din cauciuc. Potrivit lui Naime, acesta a luat din greșeală o bucată de cauciuc în loc miezul de pâine pe care îl folosea de obicei și astfel a observat această calitate a cauciucului. În mod accidental, aceasta a fost prima utilizare a cauciucului în Europa în acest scop.

   Lista mea și topul pe care eu l-am făcut este strict ce ma încercat și am folosit. Este posibil ca alte articole din lumea gumelor de șters să fie mult mai bune, iar eu să nu știu de ele sau să nu fi avut ocazia de a le testa.

  1. Clasica gumă de șters albă

Am încercat mai multe branduri de gume de șters, dar cea mai bună de până acum este fabel-castell s-a modelat atât de bine cerințelor mele încât și în prezent o folosesc.

    Cerințele mele de la o gumă de șters:

  • Să nu fie nici prea tare, nici prea moale ca textură. Dacă este prea tare materialul înseamnă că nu este bun, nu va șterge bine și clar se va rupe, dacă este prea moale, e posibil să rămâi cu ea pe hărtie făcută bucăți și să întineze mina de creion;

  • Să nu lase prea multe reziduri în urmă. Gumele de șters odată cu frecarea de hârtie se tocesc, formând acele mici reziduri, iar nimănui nu-I place să vadă o hârtie de lucru plină de reziduri de gumă;

  • Să ștergă cât mai bine, fără să lase urme de mină de creion;

  • Să reziste în timp.


  1. Guma elastic sau plastelină, cum o numesc eu

     De ce? Pentru că are consistența unei plasteline, te poți juca cu ea până capătă o culoare mai deschisă față de cea înițial. Interesant la acest tip de gumă este că absoarbe, dacă pot să zic așa, toate rezidurile lăsate de guma de șters, lăsând hârtia curată. Iar când vine vorba de cât de bine șterge, ai rămâne surprins cum o asemenea textură poate să șteargă așa de bine. Un dezavantaj ar fi că odată folosită trebuie pusă într-un recipient pentru a nu se împrăștia peste toate lucrurile tale.



  1. Guma electric   


 Nu am avut una a mea, personal, dar având cunoștințe cu acest tip de gumă de șters, am putut să o folosesc. Din experilență pot spune că este inutilă ca faricație, guma este mică, deci se folosește repede, bateriile se duc repede, deci poți avea surpriza să rămâi fără și dezavantajul cel mai mare este că șterge suprafețe mici, practice timpul tău de a șterge ceva va fi mare.


  1. Gume de șters în diverse forme

Din câte gume de șters în diverse culori și forme am avut, nu sunt foarte bune, nu șterg excelent și nici nu rezistă. Este adevărat sunt frumoase, atrag, poate de asta sunt făcute să atragă și să cumărăm aspectul, nu calitatea.


  1. Gumele de șters  negre



Părerile sunt împărțite, unele sunt bune, altele mai puțin bune, depinde de cine o face. Unele își lasă culoarea pe hârtie, altele șterg bine. Am auzit multe povești care spuneau că nu sunt bune, că nu ar mai cumpăra sau nu ar mai încerca așa ceva. Eu ce am folosit, a fost ok, și-a făcut treaba, ba chiar a rezistat mult.


  1. Guma în două culori sau “magnet”


Pot spune că din câte am încercat, este cea mai nefolositoare gumă. Nu șterge bine, lasă urme de mină de creion, pierde culoare pe hârtie, rupe uneori hârtia dacă este prea sensibilă, se murdărește repede și nu o poți curăța și se rupe. Poate că am avut eu ghinionul să dau peste gume de șters nu prea bune, dar nu aș recomanda nimănui o gumă ca asta.


Pentru sfârșit vreau să spun că astea au fost experiențele mele, preferințele mele și că asta nu înseamnă că ce îmi place mie și e folositor în cazul meu e bun și pentru alții. Trebuie să încercăm și să ne punem întrebarea “ Ce am nevoie de la o gumă de șters?”


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

"Temelia" muncii voastre